Pet seçiminde standart ve muallakta kalınan ana sorular bunlar. Bi kere şuna emin olun, bir cins için konuşuyorum mesela kedilerde, bir petin elite olması, renginin parlak olması, çok büyük olması, havada takla atması, amuda kalkması yada buna benzer gördüğünüz hiçbişey, siz o hayvanı tame’lediğinizde farklılık yaratmicaktır. Yani bir tür hayvanın vuruşu ve özellikleri neyse, hepsi için aynıdır. Ne bir elite kedi, normal kediden çok vurur, ne de amuda kalkan kedi, siz aldığınızda yine kalkacak diye bişey söz konusu değildir. PET ALIRKEN AMACINIZA VE GÖZ ZEVKİNİZE UYANI ALINIZ.
Amaç ne olabilir? İyi tank olsun, iyi dps yapsın filan diyebilirsiniz. ben kişisel olarak bu ayrımlara pek katılmıyorum. Ayının zırhı iyidir, kedinin dpsi, domuzda şarjlar.. Bana sorarsanız, kedi alırsınız daha çok vurduğundan mobu üstünde daha çok tutar.. ama size kalmış..
Yani lvl 70 e kadar, kurt, kedi, ayı, kaplumbağa, sincap ne olursa olsun öyle çok büyük bir fark oynamicaktır. Ayı nın armor’ı %6 fazla ise kedinin dps si %9 daha fazladır.. ayı 50 vururken kedi 55 vuracak, ayı 45 yediğinde kedi 50 yemiş olacak düşük lvllar için mesela.. o yüzden ben herzaman "gerçekte hangi hayvanınız olmasınız isterdiniz" sorusuna cevap olanı seçmişimdir. Şimdi arena için yanımda akrep taşıyorum ama çok uyuz bi durum..
Bir de pet her 10 lvlda bir boy atar.. yani 10-20-30 gidiyor lvl olarak. Siz lvl atlarken belki fark etmezsiniz ama bi lvl 70 le karşılaştırınca anlarsınız..
DEFANSİF HAYVANLAR
BEAST................HP.......AC….....DPS........A BILITY (+ Growl, Cower)
Boar....................4.........9........ -10.........Bite, Gore, Dash, Charge
Bear....................8.........5......... -9…........Bite, Claw
Turtle..................0........13....... -10..........Bite, Shell Shield
Scorpid................0........10......... -6.........Claw, Scorpid Poison
Warpstalker..........0.........5......... -6..........Bite, Claw, Warp
Gorilla.................4..........0...........2.. ........Bite, Thunderstromp
Netherray............10......-10..........3…........Bite, Dive
Tallstrider............5..........0...........0... .......Bite, Dash
Crab................. -4.........13..........5..........Claw
Crocolisk........... -5.........10..........0………....Bite
OFANSİF HAYVANLAR:
BEAST................HP.......AC….....DPS......... ABILITY (+ Growl, Cower)
Cat.................... -2.........0.........10...........Bite, Claw, Dash, Prowl
Ravager............. -7.........5.........10...........Bite, Dash, Gore
Raptor............... -5.........3.........10...........Bite, Claw, Dash
Owl.....................0.........0...........7... ........Claw, Dive, Screech
Bat......................0.........0...........7.. …......Bite, Dive, Screech
Windserpent.........0.........0...........7....... ...Bite, Dive, Lightning Breath
Spider..................0.........0..........7.... .......Bite
DENGELİ HAYVANLAR
BEAST................HP.......AC….....DPS......... ABILITY (+ Growl, Cower)
Carrion.................0.........5...........0... .......Bite, Claw, Dive, Screech
Wolf.....................0.........5...........0.. ........Bite, Dash, Furious Howl
Dragonhawk..........0.........0...........0....... ...Bite, Dive, Fire Breath
Hyena..................0.........5............0... ......Bite, Dash
Serpent................0.........0............0... ......Bite, Poison Spit
Sporebat..............0..........0...........0.... .....None
not: Burdaki HP: Hit Point, AC: Armor, DPS: 1 saniyede verdiği zarar
tabi bu sayılar %'lik değerlerdir...
HAYVANLARIN HIZLARI:
hiçbir özellik kullanmadan bizim koşma hızımız = %100
hayvanların bizimle beraber koşarkenki hızları = %100
1) Hayvanların kendi hızları = %115
2) BM talenti > Bestial Swiftness = %115 x %130 = %149,5
3) Hunter özelliği > Aspect of the Pack = %115 x %130 = %149,5
4) BM talenti > Pathfinding (Aspect of the Pack hızını arttırır) = %158.7
5) Pet özelliği > Dash or Dive =
Rank 1 = %115 x %140 = %161
Rank 2 = %115 x %160 = %184
Rank 3 = %115 x %180 = %207
6) Pet özelliği > Charge (sadece Domuzlarda var) =
8 ile 25 yard arasında kullanabilir bu özelliği...
aradaki mesafeyi 1 saniyede alır...
çarptığı kişi 1 saniye hareketsiz kalır.
NOT: Bu hız arttırıcılar birbirlerini arttırmazlar.
o anda hangisi daha iyiyse onun özelliği kullanılır.
HAYVANLARIN CANLARI VE ZIRHLARI
PET HEALTH
PSB = [ ( 0,30 x HS ) + GS + SS ] x 10
PSB: Pet Stamina Boots
HS: Hunter’s Stamina
GS: Greater Stamina Pet Ability
SS: Stamina Spells on Pet
PH = [ BPH + PSB ] x ET x MPF
PH: Pet Health
BPH: Base Pet Health For This Level
PSB: Pet Stamina Boost
ET: Endurance Training Talent
HMPF: Health Modifier for Pet Family
PET ARMOR
PAB = ( 0,35 x HA ) + NA + AB
PAB: Pet Armor Bonusses
HA: Hunter’s Armor
NA: Natural Armor Pet Ability
AB: Armor Buffs on Pet
PA = [ ( BPA x AMPF ) + PAB ] x TH
PA: Pet Armor
BPA: Base Pet Armor for This Level
AMPF: Armor Modifier for Pet Family
PAB: Pet Armor Bonusses
TH: Thick Hide Talent
Hayvanlar (Petler) bizim oldukları andan itibaren,
canları, zırhları, vuruş güçleri artar...
neye göre artar, işte böle...
1) Staminamıza eklenen staminanın %30'u, (STA)
2) Zırhımıza eklenen zırhın %35'i, (ARMOR)
3) RAP'ımıza eklenen RAP'IN %22'si, (MAP olarak)
4) RAP'ımıza eklenen RAP'IN %12,5'i, (SD olarak) (Spell Dmg)
5) Dirençlerimize eklenen direncin %40'ı, (Resistances)
Kadar eklenir.
Not: eklenen derken şunu kastettim...
üzerinizde hiçbir eşya olmadan ki haliniz ile
tamamen zırhınızı ve silahlarınızı giydiğiniz zamanki haliniz arasındaki fark.